Polskie Linie Kolejowe, zarządzające infrastrukturą kolejową w kraju, planują remont linii kolejowej nr 148, łączącej Pszczynę i Żory. Prace mają zostać sfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy.
Linia jednotorowa Pszczyna – Żory jest często wykorzystywana w ruchu regionalnym. Przykładem są pociągi Kolei Śląskich na trasie Bielsko-Biała – Rybnik, które korzystają z tej linii.
Zgodnie z dokumentacją przetargową opublikowaną na platformie zakupowej PKP PLK, remont (realizowany w formule projektuj i buduj) obejmie około 20 km trasy numer 148 oraz krótki fragment linii nr 159 na terenie Żor. Planowane jest przeprowadzenie szeregu prac, takich jak wymiana nawierzchni torowej na nową, wymiana 14 rozjazdów czy przebudowa sieci trakcyjnej. Przewidziane są także budowa nowych obiektów inżynieryjnych i modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych.
Proces przetargowy na te prace rozpoczął się wiosną poprzedniego roku. Jednak ze względu na planowane finansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, decyzja o wyborze oferty wydłużyła się w czasie. Spośród jedenastu zgłoszeń wybrano propozycję firmy Budimex, która zaoferowała realizację remontu za 317,9 mln zł brutto. Szacowany czas realizacji projektu to trzy lata i trzy miesiące.